Dağdan topladı, hayatı karardı: 2 milyon lira ceza kestiler, kendimi atacağım

Olay, Bolu Orman Bölge Müdürlüğü binasında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, geçtiğimiz günlerde Yeniçağa ilçesinde doğadan toplanması yasak olan 4,5 kilogram yabani salep toplayan 3 kişiye, ‘biyoçeşitliliği tahrip etmek’ suçundan toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulandı. Kesilen yüksek cezaya tepki gösteren vatandaşlardan Ali K., Bolu Orman Bölge Müdürlüğü hizmet binasının çatısına çıkarak intihara kalkıştı. Haberlerimizi Google’da Takip Edin En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin. Google’da tercih edilenkaynak olarak ekleyin Durumu fark eden çevredekilerin ihbarı üzerine olay yerine sağlık, polis ve itfaiye ekipleri sevk edildi. İtfaiye ekipleri…

Yeni mali zorunluluk için geri sayım başladı: Uymayana milyonlarca lira ceza yolda

Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, e-fatura ve e-arşiv uygulamalarına geçiş sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) Vergi Usul Kanunu tebliğleri doğrultusunda e-fatura zorunluluğunun 2021 yılında başladığını anımsatan Yıldız, uygulamanın sektörlere ve ciro limitlerine göre kademeli olarak hayata geçirildiğini belirtti. Yıldız, 2025 yılı brüt satış hasılatı 3 milyon lira ve üzerinde olan mükelleflerin en geç 1 temmuza kadar e-fatura ve e-arşiv sistemine dahil olmak zorunda olduğunu vurguladı. Zorunluluk kapsamında olduğu halde kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmeler için özel usulsüzlük cezalarının yıllık üst sınırının 2026 yılı…