118 yıllık Türk pırlanta markası ABD pazarına hazır

Necla DALAN

Ariş Pırlanta, 118 yıllık deneyimiyle Türk mücevher sektörünün köklü şirketlerinden. Mardinli Abdülkerim Usta’nın temelini attığı Ariş’i bugün dördüncü nesil dünya markası olma hedefiyle yönetiyor. Türkiye’de 20 mağaza, beş franchise ve 50 satış noktası ile müşterilerine ulaşan Ariş’in hedefi Avrupa’da büyüyüp Amerika pazarına girmek.

Ariş Pırlanta, geçen hafta “Ariş ile 1906’dan Bugüne Evet” konseptini tanıttı. Ariş Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş ve Ariş Satış Pazarlama Direktörü Eda Güzeliş’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen lansmanda asırlık düğünlerin hikayeleri ve nesiller boyu düğün takıları tanıtıldı.

Toplantıda Kerim Güzeliş’le Ariş’i, ileriye dönük hedeflerini ve sektörü konuştuk. 2030 yılına kadar dünyaca bilinen bir marka olmayı hedeflediklerini söyleyen Güzeliş, 2024-2025 döneminde 25 mağaza, 10 bayi ve 100’ü aşkın satış noktasına ulaşmayı planladıklarını ifade etti. Güzeliş, yurtdışı hedeflerini ise üç mağaza, yedi bayi, 20-25 satış noktasına ulaşmak şeklinde açıkladı.

“DÜNYADA ORTA SEGMENTTE BOŞLUK VAR, ORAYA TALİBİZ”

Dünyada sektörde orta segmentte birçok ülkede boşluk olduğuna değinen Güzeliş, ağırlıklı olarak bu pazarlara girmek istediklerini ifade etti. Kerim Güzeliş, şöyle devam etti:

“Orta segmentte kaliteli ürün, iyi hizmet ile konumlanmak istiyoruz. Yurtdışında yatırım yapacağımız hedef pazarları önden çok iyi analiz ederek adım adım ilerliyoruz. Dünya markası olma vizyonu kapsamında, çok hızlı ve yanlış adımlar atmaktansa, yavaş ama sağlam adımlarla ilerlemeyi tercih ediyoruz. Yurtdışında başta ilk yurtdışı mağazamızı açtığımız Almanya olmak üzere mağaza ve satış noktalarımızı, Hollanda ve Avusturya’da da mevcut satış noktalarımız ve bayilerimizi arttırmak hedeflerimiz arasında. Almanya’da bir mağaza daha açacağız. Hollanda, Avusturya, Romanya gibi Avrupa ülkelerinde mağaza açmak da planlarımız arasında. Satış noktalarını da bu ülkelerde artırmayı planlıyoruz. Önümüzdeki dönemde ikincil hedef bölgemiz olan Amerika pazarı için çalışmalarımızı yoğunlaştıracağız. Erbil’de 2022 yılında açtığımız mağazamız memnuniyet yarattı, ikinci ve hatta üçüncü mağaza için görüşmelerimiz var.”

TÜRKİYE EN BÜYÜK BEŞ PAZARDAN BİRİ

Türkiye mücevher pazarına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Kerim Güzeliş, sözlerini şöyle sürdürdü:

‘’Kuyumculuk dünyanın en eski mesleklerinden biri ve yaşadığımız topraklarda 6 bin yıllık bir tarihe sahip. Türk kuyumculuk sektörü gerek köklü tarihi gerek üretim konusunda stratejik bir değere sahip. Dünyanın en büyük beş pazarından biri. Üretimde Çin, Hindistan ve İtalya ile birlikte ilk dört arasında. Güçlü ve zengin kültürel mirasımız, ustalığımız, bunlar hepsi bizim avantajlarımız. Bu avantajları daha etkin bir şekilde kullanmalıyız. Gelinen nokta iyi ancak elbette daha yapılması gereken şeyler var. Sektör olarak üzerimize düşen güçlü yanlarımızı geliştirmektir. Öte yandan altın ithalatındaki kota sebebiyle mücevher ihracatçısı altına dünya piyasalarına oranla 3-5 bin dolar daha pahalı ulaşır hale geldi. Müşterilerde Dubai, Çin, İtalya’ya yönelişler oldu. En kısa zamanda gerekli düzenlemelerle normal düzene dönebilirsek daha iyi olacağına inanıyorum.”

DENEYİMLİ ELEMANLARI TUTMAK ZORLAŞTI

Kerim Güzeliş, sektörde deneyimli elemanlarla ilgili sıkıntı yaşandığına da dikkat çekti. Güzeliş, “Deneyimli elemanları kaybediyoruz. Elemanı yetiştiriyorsunuz biraz fazla maaş verilince gidiyor. Üzücü bir durum” dedi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir